Des de fa un temps les diferents cadenes de l'estat espanyol, tant públiques com privades, es queixen de les baixes audiències de les series que no són de producció pròpia, la majoria d'USA.
No m’estranya. En el millor dels casos les estrenen amb un any de retard i és clar, arrel del fenomen de baixar-se series per l'emule l'endemà de la seva emissió en el país d’origen, els televidents que realment segueixen la sèrie no s'esperen a que la televisió estatal de torn la tradueixi i l'emeti. Perquè aquesta mania de doblar les series? Queda més que demostrat que la gent que segueix les series l'endemà de l'emissió en el pais d'orígen en té prou amb uns subtítols en espanyol o si s'escau en català (hi ha la mateixa feina de traducció). Per tant la meva reflexió va en el sentit que potser valdria la pena queles televisions, es comencesin a plantejar d'emetre les series en versió original subtitulada. No caldria que dediquessin tant de temps a doblar-les i les podrien emetre abans.
A banda i d'aquí el títol del post, s'haurien de replantejar la publicitat que posen durant l'emissió d'aquestes series. Ja que si a sobre d'emetre-les amb un any de retard les innunden de publicitat no hi ha persona humana que les pugui seguir. De mitjana una serie USA dura uns 40 minuts, si comença a emetre's a les 22 h. amb un mínim de 4 talls de 10 minuts de publicitat acaba a les 23.30 h. En el millor dels casos. Això és intolerable, es dediquen sistemàticament a dinamitar series que han tingut un èxit brutal arreu del món. Però s'obliden que la majoria dels espectadors potencials no les seguiran, ja que vivim en un món globalitzat on la informació no té fronteres i on la gent no s'espera a veure una serie que fa un any que ja s'ha emès i que amés està plena d'anuncis. Sí, ja sé que per les cadenes de plataformes digitals el tema publicitari que força resolt, però haurien de resoldre el tema de l'endarreriment en l'emissió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Escriu el teu comentari