El 27/06/10, "Le Monde" dedicava la totalitat de la seva pàgina 3 a un
reportatge, demolidor, sobre l'aeroport de Ciudad Real. Es tracta d'un
equipament d'última generació, amb una de les pistes més llargues d'Europa
(4 Km), capaç fins i tot de permetre l'aterratge de l'Airbus A380, l'avió
comercial més gran del món. Les instal·lacions estan dimensionades per
acollir un volum de dos milions i mig de passatgers l'any. Per
gestionar-lo hi ha 91 treballadors directes, més uns 200 de les diverses
empreses concessionàries."Avui, un silenci de catedral regna en l'immens hall de les sortides",
escriu el reporter del diari parisenc. El cas és que l'aeroport de Ciudad
Real només té tres vols setmanals, que gestiona Ryanair gràcies a una
subvenció pública. La cafeteria pràcticament només serveix esmorzars als
mateixos treballadors, que dilluns, dimecres, dijous i dissabte són les
úniques persones que volten pels passadissos en tot el dia.Una obra d'aquesta magnitud ha necessitat invertir-hi, d'entrada, 500
milions d'euros. Bona part els va posar Caja Castilla-La Mancha, que ha
estat invervinguda pel Banc d'Espanya i ha hagut d'avalar 9.000 milions
d'euros amb diner públic. Ara, la Junta de Castella-La Manxa ha injectat
en l'aeroport 140 milions més, que aniran a compensar les pèrdues, enormes
i constants.Ciudad Real té 75.000 habitants, més o menys les dimensions de Rubí.
Disposa d'estació de TGV i aeroport internacional. Europa ja no vol pagar
més. Queda vostè i la resta de catalans...*
Us adjunto l'article integre en francès i el vincle amb el diari: reportatge, demolidor, sobre l'aeroport de Ciudad Real. Es tracta d'un
equipament d'última generació, amb una de les pistes més llargues d'Europa
(4 Km), capaç fins i tot de permetre l'aterratge de l'Airbus A380, l'avió
comercial més gran del món. Les instal·lacions estan dimensionades per
acollir un volum de dos milions i mig de passatgers l'any. Per
gestionar-lo hi ha 91 treballadors directes, més uns 200 de les diverses
empreses concessionàries."Avui, un silenci de catedral regna en l'immens hall de les sortides",
escriu el reporter del diari parisenc. El cas és que l'aeroport de Ciudad
Real només té tres vols setmanals, que gestiona Ryanair gràcies a una
subvenció pública. La cafeteria pràcticament només serveix esmorzars als
mateixos treballadors, que dilluns, dimecres, dijous i dissabte són les
úniques persones que volten pels passadissos en tot el dia.Una obra d'aquesta magnitud ha necessitat invertir-hi, d'entrada, 500
milions d'euros. Bona part els va posar Caja Castilla-La Mancha, que ha
estat invervinguda pel Banc d'Espanya i ha hagut d'avalar 9.000 milions
d'euros amb diner públic. Ara, la Junta de Castella-La Manxa ha injectat
en l'aeroport 140 milions més, que aniran a compensar les pèrdues, enormes
i constants.Ciudad Real té 75.000 habitants, més o menys les dimensions de Rubí.
Disposa d'estació de TGV i aeroport internacional. Europa ja no vol pagar
més. Queda vostè i la resta de catalans...*
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Escriu el teu comentari